Wybierz referat, w którym chcesz załatwić swoją sprawę:
- REFERAT SPOŁECZNO-ADMINISTRACYJNY
- dowody osobiste
- ewidecja ludności
- obrona cywilna
- REFERAT BUDŻETOWY - KSIĘGOWOŚĆ
- REFERAT PODATKÓW I OPŁAT
- REFERAT PROMOCJI I ROZWOJU GOSPODARCZEGO
- warunki zabudowy
- położenie działki
- zajęcie pasa drogowego
- działalność gospodarcza
- sprzedaż napojów alkoholowych
- REFERAT ROLNICTWA, ŚRODOWISKA I GOSPODARKI GRUNTAMI
- usunięcie drzew
- podział działek
- nadawanie numerów bydynkom
- odpady komunalne
- akcyza
- najem, dzierżawa i sprzedaż nieruchomości gminnych
- "Czyste Powietrze"
- Urząd Stanu Cywilnego
- odpisy aktu urodzenia, małżeństwa i zgonu
- zmiana imienia i nazwiska
- jubileusze małżeńskie
REFERAT SPOŁECZNO-ADMINISTRACYJNY
Ewidencja Ludności
tel. 48 32 13 126
e-mail: ewidencja.ludnosci@jedlinsk.pl
Zadania referatu:
- wydawanie dowodów osobistych - nie musisz przygotowywać papierowego wniosku. Urzędnik przygotuje Twój wniosek w systemie na podstawie danych, które podasz oraz danych z rejestru PESEL
- ewidencja ludności
- prowadzenie spraw wojskowych i obrony cywilnej
- współdziałanie z policją i strażą pożarną oraz utrzymywanie kontaktów z organizacjami społecznymi
REFERAT BUDŻETOWY
tel. 48 32 13 066
e-mail: skarbnik@jedlinsk.pl
Zadania referatu:
- opracowanie projektu budżetu oraz nadzór nad jego realizacją
- sprawy związane z wymiarem i poborem lokalnych podatków i opłat
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym
REFERAT PODATKÓW I OPŁAT
tel. 48 32 13 066
e-mail: podatki@jedlinsk.pl
Zadania referatu:
- sprawy związane z wymiarem i poborem lokalnych podatków i opłat
- prowadzenie kontroli prawidłowości opodatkowania budynków i gruntów
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i dochodach gospodarstwa rolnego oraz zaświadczeń o niezaleganiu w płatnościach zobowiązań pieniężnych
» Druki deklaracji i informacji podatkowych do pobrania
» Stawki podatków i opłat
» Wniosek o wydanie zaświadczenia
» Pełnomocnictwa
» Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych
REFERAT PROMOCJI I ROZWOJU GOSPODARCZEGO
tel. 48 32 13 087
e-mail: fundusze@jedlinsk.pl
Zadania referatu:
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy lub lokalizacji inwestycji celu publicznego
- wydawanie zaświadczeń stwierdzającego położenie działki
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- przygotowanie przepisów prawa miejscowego w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych
- działalność gospodarcza
- System informacji przestrzennej: www.sip.gison.pl/jedlinsk
- Przewodnik: www.administracja.gison.pl/mpzp-public/przewodniki/GISON_przewodnik_sip.pdf
Pliki do pobrania
REFERAT ROLNICTWA, ŚRODOWISKA I GOSPODARKI GRUNTAMI
tel. 48 32 13 098
e-mail: srodowisko@jedlinsk.pl
Zadania referatu:
- prowadzenie działań w zakresie ochrony środowiska naturalnego w tym:
- wydawanie zezwoleń i nakładanie kar za usunięcie drzew i krzewów bez zezwolenia
- sprawy dotyczące gospodarki odpadami
- utrzymania porządku w gminie
- zakłócania stosunków wodnych
- wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości
- prowadzenie gospodarki gruntami komunalnymi w zakresie komunalizacji mienia, ewidencji, obrotu, podziału, wywłaszczeń na rzecz Gminy
- zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
Całodobową opiekę weterynaryjną w przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt zapewniają lekarze weterynarii:
- Bartosz Barański, ul. Osiedlowa 7 m. 25,26-600 Radom
- Artur Mroczkowski, ul. Konopnickiej 12, 26-660 Jedlińsk, tel. 602 387 075
Grzegorz Rokiciński, leśniczy Nadleśnictwa Radom w 2023 r. pełni dyżury we wtorki w godz. 9:00–11:00 w następujących terminach:
- styczeń: 10, 17, 24;
- luty: 7, 14, 21;
- marzec: 6, 13, 20;
- kwiecień: 11, 18, 25;
- maj: 9, 16, 23;
- czerwiec: 20, 27;
- lipiec: 18 (zastępstwo);
- sierpień: 8, 22, 28
- wrzesień: 12, 19, 26;
- październik: 10, 17, 24;
- listopad: 7, 14, 21;
- grudzień: 5, 12, 19.
Pliki do pobrania
URZĄD STANU CYWILNEGO
tel. 48 32 13 126
e-mail: usc@jedlinsk.pl
Zadania USC
- W zakresie rejestracji zdarzeń z zakresu stanu cywilnego dotyczących urodzeń, małżeństw i zgonów:
- przyjmowanie zgłoszeń i dokumentów do rejestracji urodzenia,
- sporządzanie protokołu zgłoszenia urodzenia dziecka,
- potwierdzenie uprawnień do dokonania zgłoszenia urodzenia,
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa wobec dziecka poczętego,
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa w chwili rejestracji dziecka oraz o uznaniu ojcostwa dziecka już zarejestrowanego,
- przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- zawiadomienie właściwego Sądu o urodzeniu dziecka przez nieletnią matkę,
- prowadzenie i przekazywanie do Urzędu Statystycznego sprawozdań dotyczących rejestracji urodzenia,
- przyjmowanie dokumentów i zapewnień do zawarcia związku małżeńskiego w Urzędzie Stanu Cywilnego (małżeństwo cywilne) i związku małżeńskiego wyznaniowego ze skutkami cywilnymi (małżeństwo konkordatowe),
- prowadzenie rejestru zapewnień o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa cywilnego i małżeństwa konkordatowego,
- sporządzanie protokołów przyjęcia oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa konkordatowego oraz prowadzenie rejestru zaświadczeń o zawartych małżeństwach konkordatowych,
- przyjmowanie oświadczeń od przyszłych małżonków o nazwiskach noszonych przez nich po zawarciu małżeństwa i oświadczeń o wyborze nazwiska dla ich dzieci,
- przyjmowanie oświadczeń o zawarciu związku małżeńskiego od osób zawierających związek małżeński cywilny,
- przyjmowanie oświadczeń od osoby rozwiedzionej o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego,
- wydawanie zezwolenia na skrócenie ustawowego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego,
- wydawanie zaświadczeń o wyznaczonym terminie zawarcia małżeństwa cywilnego,
- wydawanie zaświadczeń o możności zawarcia związku małżeńskiego za granicą zgodnie z prawem polskim,
- sporządzanie i przekazywanie do Urzędu Statystycznego sprawozdań dotyczących rejestracji małżeństwa cywilnego i konkordatowego,
- wydawanie zgody na zawarcie małżeństwa poza lokalem Urzędu Stanu Cywilnego,
- przyjmowanie zgłoszeń i dokumentów do rejestracji zgonu,
- sporządzanie protokołów zgłoszenia zgonu,
- przekazywanie książeczek wojskowych osób zmarłych do Wojskowej Komendy Uzupełnień,
- sporządzenie protokołu dotyczącego zgonu osoby o nieustalonej tożsamości,
- sporządzenie i przekazanie do Urzędu Statystycznego sprawozdań dotyczących rejestracji zgonów.
- W zakresie sporządzania aktów stanu cywilnego oraz odpisów i zaświadczeń z tych aktów:
- sporządzanie aktów urodzeń na podstawie protokołu zgłoszenia lub postanowienia sądu,
- sporządzanie aktów małżeństw na podstawie protokołu przyjęcia oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński oraz na podstawie zaświadczeń o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego dostarczanych do Urzędu Stanu Cywilnego przez duchownych,
- sporządzanie aktów zgonów na podstawie protokołu zgłoszenia, postanowienia sądu o uznaniu za zmarłego i stwierdzeniu zgonu lub pisemnego zgłoszenia dokonanego przez organ państwowy,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego na podstawie postanowień sądu o ustaleniu ich treści,
- występowanie do sądu z wnioskami o sprostowanie, ustalenie, unieważnienie aktów stanu cywilnego,
- odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego na wniosek osoby zainteresowanej lub z urzędu w wypadku zaginięcia lub zniszczenia księgi stanu cywilnego,
- przyjmowanie i rejestracja wniosków o wydanie odpisów i zaświadczeń z aktów stanu cywilnego,
- sporządzanie i wydawanie odpisów skróconych i zupełnych z aktów stanu cywilnego,
- sporządzanie i wydawanie wielojęzycznych odpisów skróconych z aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
- sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
- sporządzenie i wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym,
- sporządzanie i przekazywanie do Urzędu Stanu Cywilnego, właściwego dla miejsca sporządzenia aktu urodzenia, zawiadomienia o zawarciu związku małżeńskiego,
- sporządzanie i przekazywanie do Urzędu Stanu Cywilnego, właściwego dla miejsca sporządzenia aktu urodzenia i małżeństwa zawiadomienia o zgonie,
- sporządzanie i przekazywanie do Urzędu Stanu Cywilnego, właściwego dla miejsca sporządzenia aktu urodzenia zawiadomienia o rozwiązaniu związku małżeńskiego,
- wpisywanie pod tekstem aktu urodzenia przypisków o zmianie stanu cywilnego osoby, której akt dotyczy, na podstawie zawiadomień przysłanych z innych Urzędów Stanu Cywilnego.
- W zakresie transkrypcji i odtwarzania zagranicznych aktów stanu cywilnego w polskich księgach stanu cywilnego:
- przyjmowanie dokumentów i rejestracja wniosków o wpisanie i odtworzenie zagranicznych aktów stanu cywilnego w polskich księgach,
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego i dokonywanie transkrypcji lub odtworzenia w polskich księgach urodzeń, małżeństw i zgonów mających miejsce za granicą,
- odtwarzanie aktów stanu cywilnego w przypadku zaginięcia lub zniszczenia księgi bądź gdy akt został sporządzony za granicą i niemożliwe jest uzyskanie odpisów z tego aktu.
- W zakresie aktualizacji aktów stanu cywilnego:
- przyjmowanie i rejestracja wniosków oraz prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawach o uzupełnienie danych w akcie stanu cywilnego lub o sprostowanie danych w akcie stanu cywilnego,
- sporządzanie w aktach urodzeń wzmianek na podstawie:
- orzeczeń i protokołów sądowych dotyczących zaprzeczenia ojcostwa, ustalenia ojcostwa, uznania dziecka, przysposobienia, rozwiązania przysposobienia, sprostowania aktu i uzupełnienia aktu zgonu,
- oświadczeń o uznaniu ojcostwa, o zawarciu związku małżeńskiego przez rodziców dziecka, o zmianie imienia dla dziecka w ciągu 6 miesięcy od daty sporządzenia aktu o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- decyzji administracyjnych dotyczących zmiany imienia lub nazwiska,
- dokumentów stanowiących podstawę sprostowania lub uzupełnienia aktu urodzenia.
- sporządzanie w aktach małżeństw wzmianek na podstawie:
- orzeczeń sądowych dotyczących rozwiązania małżeństwa, separacji, sprostowania aktu,
- oświadczeń woli o powrocie osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- decyzji administracyjnych zmiany imienia lub nazwiska,
- dokumentów stanowiących podstawę sprostowania lub uzupełnienia aktu małżeństwa,
- sporządzanie w aktach małżeństw wzmianek marginesowych na podstawie zagranicznych wyroków dotyczących rozwiązania i orzeczenia separacji bez konieczności uznawania ich w polskich sądach,
- sporządzanie w aktach zgonów wzmianek na podstawie:
- orzeczeń sądowych dotyczących sprostowania aktu, uchylenia postanowienia o uznaniu za zmarłego lub o stwierdzeniu zgonu,
- dokumentów stanowiących podstawę sprostowania lub uzupełnienia aktu zgonu.
- występowanie z wnioskiem do Wojewody Mazowieckiego o unieważnienie jednego z aktów stanu cywilnego stwierdzającego to samo zdarzenie oraz sporządzenie wzmianki marginesowej na akcie unieważnionym na podstawie decyzji wojewody,
- prowadzenie korespondencji z organami, których decyzje, postanowienia lub orzeczenia mają wpływ na aktualizację aktów stanu cywilnego.
- W zakresie współpracy z zagranicznymi urzędami stanu cywilnego w zakresie międzynarodowej wymiany informacji dotyczących stanu cywilnego w tym współpracy z polskimi i zagranicznymi placówkami dyplomatycznymi:
- powiadamianie zagranicznych urzędów stanu cywilnego gdzie sporządzony jest akt urodzenia obcokrajowca o sporządzeniu lub transkrypcji aktów stanu cywilnego dotyczących tej osoby,
- rejestracja nadchodzących z zagranicznych Urzędów Stanu Cywilnego zawiadomień zmianie stanu cywilnego obywateli polskich, jeśli ich akty stanu cywilnego znajdują się w tutejszym Urzędzie Stanu Cywilnego i dokonanie w tych aktach stosownych adnotacji,
- współpraca z zagranicznymi urzędami stanu cywilnego w zakresie wymiany dokumentów i informacji dotyczącej przepisów prawa rodzinnego i rejestracji stanu cywilnego,
- prowadzenie korespondencji konsularnej,
- sporządzanie i przekazywanie odpisów skróconych aktów zgonów cudzoziemców właściwym placówkom państw obcych,
- przekazywanie dokumentów tożsamości zmarłych cudzoziemców właściwym placówkom zagranicznym,
- stała wymiana informacji w zakresie zmian w przepisach prawa rodzinnego i rejestracji stanu cywilnego,
- przyjmowanie i rejestracja dokumentów stanu cywilnego przekazanych przez polskie konsulaty do tut. Urzędu Stanu Cywilnego,
- przyjmowanie wniosków od zainteresowanych o odnalezienie aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą i ich przekazanie do właściwych konsulatów.
- W zakresie prowadzenia archiwum dla dokumentów stanu cywilnego:
- współpraca z Archiwum Państwowym oraz z zagranicznymi archiwami w zakresie wymiany informacji i dokumentów stanu cywilnego,
- gromadzenie i segregowanie aktów stanu cywilnego w zależności od rodzaju zdarzenia na akty zbiorowe urodzeń, małżeństw i zgonów oraz ich znakowanie i wpinanie do segregatorów,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z konserwacją i zabezpieczaniem ksiąg i akt zbiorowych stanu cywilnego,
- wykonywanie i potwierdzanie kserokopii z aktów stanu cywilnego oraz z dokumentów znajdujących się w aktach zbiorowych stanu cywilnego,
- przekazywanie ksiąg stanu cywilnego wraz z aktami zbiorowymi do Archiwum Państwowego w Radomiu po upływie 100 lat od zamknięcia aktów urodzenia i po upływie 80 lat od zamknięcia aktów małżeństwa i zgonu.
- W zakresie organizowania uroczystości z okazji jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego, 100-lecia urodzin oraz z okazji uroczystego nadania imienia dziecku:
- przyjmowanie i rejestracja wniosków dotyczących nadania medali za długoletnie pożycie małżeńskie,
- przekazywanie wniosków dotyczących 50-lecia pożycia małżeńskiego do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego,
- organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji 50-lecia pożycia małżeńskiego,
- organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji 100-lecia urodzin mieszkańców gminy Jedlińsk,
- organizowanie uroczystości nadania imienia dzieciom na wniosek zainteresowanych.
- W zakresie prowadzenia spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk:
- przyjmowanie dokumentów i rejestracja wniosków o zmianę imion i nazwisk,
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego i wydawanie decyzji administracyjnych zezwalających na wydanie decyzji administracyjnych zmieniających imiona i nazwiska,
- prowadzenie rejestru zmian imion i nazwisk,
- prowadzenie korespondencji z polskimi placówkami konsularnymi w sprawach zmiany lub ustalenia pisowni imion i nazwisk.
- W zakresie prowadzenia spraw związanych z ewidencja ludności:
- gromadzenie oraz aktualizacja danych z zakresu rejestracji stanu cywilnego w rejestrze PESEL,
- występowanie o nadanie numeru PESEL z urzędu w stosunku do dzieci osób, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, urodzonych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
- dokonywanie zameldowania w stosunku do dzieci osób, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych , urodzonych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, dla których sporządził akt urodzenia.
- W zakresie prowadzenia innych spraw wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, Kodeksu cywilnego, Prawa o aktach stanu cywilnego oraz innych aktów prawnych:
- występowanie z wnioskiem do Wojewody o wydanie postanowienia zezwalającego na wyniesienie ksiąg poza lokal Urzędu Stanu Cywilnego,
- wzywanie biegłego lub tłumacza jeśli osoba zobowiązana do zgłoszenia urodzenia lub zgonu nie może porozumieć się z kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego ze względu na swoją ułomność fizyczną lub nieznajomość języka,
- sporządzanie testamentu allograficznego,
- pobieranie oraz wzywanie do uiszczenia lub uzupełnienia brakującej opłaty skarbowej,
- wydawanie na wniosek interesanta opinii oraz udzielnie informacji na temat obowiązujących w kraju i za granicą przepisów z zakresu prawa rodzinnego i rejestracji stanu cywilnego oraz informowanie w jaki sposób i w jakim miejscu załatwić daną sprawę,
- pomoc w odszukiwaniu dokumentacji stanu cywilnego lub w ustaleniu właściwości Urzędu Stanu Cywilnego w sprawach indywidualnych,
- przyjmowanie wniosków o wydanie odpisów z akt stanu cywilnego i przekazanie ich do właściwego Urzędu Stanu Cywilnego w sytuacji gdy interesant nie jest osobą uprawnioną do odbioru takiego dokumentu, lub kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Jedlińsku nie jest organem, który sporządził akt,
- pomoc w wypełnianiu wniosków i w pisaniu podań dotyczących spraw załatwianych w urzędach stanu cywilnego,
- współpraca z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnej w tym:
- przekazywanie odpisów skróconych, zupełnych oraz zaświadczeń z akt stanu cywilnego na wniosek Komendanta Głównego Policji,
- udzielanie informacji i potwierdzanie kserokopii z ksiąg i akt zbiorowych stanu cywilnego na wniosek Komendanta Głównego Policji.
- realizacja zleceń poprzez aplikacje „Źródło”:
- zlecenie migracji aktu,
- zlecenie migracji aktu z dołączeniem wzmianki,
- zlecenie migracji aktu z naniesionym przypiskiem,
- usuwanie niezgodności w rejestrze Pesel,
- udostępnianie wojewodom aktów stanu cywilnego sporządzonych w BUSC ,
- przygotowywanie zestawień statystycznych z realizacji zadań zleconych dla Urzędu Wojewódzkiego oraz z ilości małżeństw zawieranych przez cudzoziemców z obywatelami polskimi dla Straży Granicznej,
- prowadzenie spraw związanych z obiegiem dokumentów ścisłego zarachowania oraz przekazywanie zestawienia brakowanych dokumentów do Urzędu Wojewódzkiego,
- konserwacja ksiąg stanu cywilnego i zasobu archiwalnego.
Opłata skarbowa
Informujemy, że od dnia 1 stycznia 2016 r. w Urzędzie nie funkcjonuje kasa.
Opłatę skarbową należy wnosić wyłącznie na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Jedlińsk nr
48 9132 0001 0000 0433 2000 0050
prowadzony w Południowo-Mazowieckim Banku Spółdzielczym w Jedlińsku, przelewem lub dokonując wpłaty gotówkowej w placówce pocztowej albo oddziale bankowym, wpisując w tytule wpłaty „Opłata skarbowa”. Dowód wpłaty należy dołączyć do podania.
» Stawki opłaty skarbowej «
» Wzór wypełniania blankietu wpłaty gotówkowej «